vinterlägret 2-6 januari

Tänkte berätta lite om lägret nu. Eller lite och lite, ganska så utförligt. Har inte mycket bättre för mig.

I lördags så träffades alla 50+ledare i Sollentuna vid halv 9 för att åka buss mot Sälen. Grymt bra drag på bussen. Käkade på donken i Borlänge, ingen hit. Framme där vi skulle bo vid ungefär 4 halv 5. Åt middag vid halv 6 vilket var väldigt tidigt tyckte vi, korv var det också vilket jag inte är så jätte förtjust i. Lekte maffia och spelade pingpong resten av kvällen. Erik, Philip och Anton kom förbi en sväng till mitt, Olivia och Martys rum vid 1 ungefär och snackade i en timme om allt mellan himmel och jord.

På söndagen var det första "skiddagen". Uppstigning vid 8 och åkte iväg med bussen till backen vid 9. Ganska så lugn dag ed toppen väder. Åkte hem till stugorna vid halv 4. Duscha, basta och det var en riktig hit. Lite trångt men sjukt härligt. Jag var riktigt sliten, somnade vid halv 1 faktiskt men det var härligt. Var pigg och kry på morgonen därpå.

Måndagen var ungefär som söndagen. Men vi var som galna hundar i backen. Åkte hela tiden upp och ner, ner och upp. Härlig dag men verkligen helt underbart väder. I tjejhuset fanns bara en dusch och det fanns 3 "tjejduscher" i killarnas hus så vi 3 drog dit. Duschade, sprang ut i snön och bastade med killarna. Kan säga att efter snön var man inte så sugen på att springa till tjejernas trånga bastu medans killarna hade en som var mycket större. På kvällen blev det spökhistorier. Har aldrig varit så skraj som jag var då på länge. Martina lilla bebis började nästan gråta. Haha sötnos. Tror inte mycker mer hände den här dagen..

Tisdagen var sista dagen i backen men det var -20 så vi åkte till ett fik högst uppe på hundfjället. Satt där och fikade i 2 timmar, Martina berättade spökhistorier och jag somnade haha. Åkte 3 åk den här dagen, resten av tiden åt vi. Bastade, ut i snön, basta, käka, spökhistorier och gudstjänst. Oscar skulle hämta cola och monsters för vi skulle dygna den natten så Olivia och jag fick följa med och vara packåsnor. Vi var vettskrämda och det blev ju inte bättre när Oscar skrämde oss ännu mer. Vid 2 så drog jag, Martina, Olivia och Erik till vårt rum, snackade i 2 timmar. Världens skönaste kille förövrigt. Vid halv 4 så drog vi flickor till bastun där Jacob, Oscar och Johanna satt med kläderna mer eller mindre på eftersom bastun inte var på. Oscar ville vara lite busig så han lyfte upp mig och bar ut mig i snön. Efter 3 gånger orkade jag inte kämpa emot 4 gången var ändå ingen ide haha. Kläderna var genomblöta men Jacob och Oscar var nöjda. Satt i bastun till 8 ungefär. Hade vait vaken i 24 timmar så jag somnade i ungefär en kvart.

Onsdagen eller idag var sista dagen, sorgligt. Var bara städa från 9-halv 11 sen var satt man på bussen påväg till Sollentuna igen. Var hemma vid halv 6 tror jag.





Kommentarer
Postat av: hemligt fan

HAHAHAHA BILDEN PÅ MIG XDDDD höööög

2010-03-24 @ 22:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0