gymnasieskolor

Satt på toan nyss och insåg att om nästan precis 1 månad så är det preliminärval för gymnasiet. Jag har verkligen ingen aning alls vad jag ska välja. Jag har hela tiden tänkt  jag tar det när det riktigt valet kommer men det är inte länge tills dess heller.
Har funderat lite och jag känner att det inte kommer bli Rudbeck, inte som första handsval iallafall. Möjligtvis som fjärdehandsval eller något sånt. Varför? Jag känner att jag vill komma bort från Sollentuna, träffa nya människor, börja om på en ny start. "Rudbeck är så stort så man träffar nytt folk hela tiden" Fine, visst det gör man säkert. Men om man träffar den här nya personen känner den ändå nån som man själv känner sen innan. Det är det jag är så förbannat, jävla trött på. Kan man inte få träffa nya människor som inte vet nått om en, som inte hört allt skitsnack i Sollentuna.

Förmodligen men jag är inte alls säker blir Danderyd mitt första handsval men man vet aldrig. Varför? Det är nära men ändå en bit bort. Det är helt nya människor, vet en tjej som går där och bara 3-4 stycken som jag känner sen innan som har funderat på att gå där. Det är en stor skola med många elever vilket jag tycker vore ganske skönt med omväxling. Gick på en skolan förut där det bara var 300 elever. Från förskola til 9an. Inte så roligt. Började på Gillbo i höstas där det är mycket mer folk, händer saker hela tiden och det är mycket roligt. Man lär känna fler människor och då spelar det ingen roll om man tycker illa om nån.

Känner också att St erik är lite lockande men jag vet inte. Det ligger ganska nära Fridhemsplan och det tar inte så jättelång tid att åka dit då. Vilken kan vara skönt. Det verkar som en bra skola och det finns många av de program och inriktningar jag är lite mer intresserad av.

Även Jensenskolorna, Kungstensgymnasiet som är en ganska så liten skolan och Psykologigymnasiet verkar ganska lockande känner jag. Vet inte än vilket som blir mitt första val men jag tror det lutar åt Danderyd faktiskt.. Men det är länge tills det riktiga valet, känns det som iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0