rengöra sminkborstar

Jag har precis rengjort mina sminkborstar och penslar. Försöker göra det varje månad eftersom det hamnar massa sminkrester och annat skit i dom som man inte vill ha i ansiktet. Det är verkligen hur enkelt som helst och det är mycket fräschare för huden också. Första steget till bättre hy skulle jag säga faktiskt.

Jag brukar skölja penslarna i en skål med ljummet vatten och lite schampoo och tvätta penseln försiktigt så att den inte förstörs. När det slutar komma ut "skit" från penseln så är den ren. Torka bort vatten med handduk eller krama försiktigt ut det. Sen är det bara att lägga penseln/borsten på kanten av ett bord så att stråna ligger utanför kanten. Annars så blir ofta borsten platt på ena sidan och det är inte kul.

Finns självklart fler metoder så det är bara att söka på google eller liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0