underbar dag ute på sjön

Åh jag dör av trötthet!! Helt slut efter en dag på sjön. Åkte ju hemifrån ganska tidigt men det var bara för att vi skulle åka till Norrtälje. När vi var där så träffade vi Mickan, Tina & Ante. Vi åkte ut med deras båt till Norröra som det hette. Där har dom spelat in Saltkråkan filmen/filmerna (?) Det va jättemysigt där verkligen.
Det fanns ingen båtplats vid stranden så vi "parkerade" eller vad det heter ute i vattnet. M&jag skulle bada men vi är ju så sjukt fega så det tog oss 20 minuter att komma i vattnet  och då hade vi båda flytvästar och fendrar haha. Roligt hade vi iallafall. Sen så gick alla i land utom Tina&Ante. M & jag gick runt på ön med våra kameror och fotade som galningar. Jag tog nästan 300 bilder.
Vi stannade vid en brygga och käkade glass, tittade på Farbror Melkers hus och dom andra husen. Väldigt gulligt ställe.
Det var en liten tjej där, 4 år kanske som gick runt med sin mamma.
Flickan - Men mamma, var är Farbror Melker ?
Mamman - Han är inte hemma just nu...
Flickan - Jaha... (besviken)

Hur söt unge som helst!

Vi åkte iallafall vidare och käkade middag på en krog som hette Fejan. Lika trevligt och fint som allt annat faktiskt. Efter maten så skulle M & jag köpa glass, fick pengar av mamma. Vi gick tillbaka till båten för att hämta något sen så ser jag att hundralappen är borta men det ligger ingenstans på vägen. Jag lyfter på tröjan och jag fattar ingenting. Då ser jag hur lappen långsamt faller i vattnet och jag får panik över en sån liten sak medans Mickan bara står och garvar. Jag sprang och hämtade en hov efter lite panik på bryggan. Kommer tillbaka då står alla som var på bryggan 10-15 pers och alla ska hjälpa till och säger vad vi ska göra. Haha så mycket uppmärksamthet för en hundralapp.
Dagen var iallafall underbar. Bilder kommer imorgon och då blir det mycket bilder kan jag säga.
Men nu ska jag sova är supertrött. Godnatt!

Farbror Melker

Kommentarer
Postat av: micaela

tack, fast jag ska göra en ny när jag orkar, blev inte så nöjd med den xd

2009-07-19 @ 09:38:02
URL: http://lovliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0