kroppsideal

  

med tanke på att det finns ungdomar och andra människor i världen som hatar sina finnar så mycket att dom kan gömma sig från allt annat folk, att dom svälter sig själva för att alla modeller är skelett smala så tycker jag att det är okej när kändisarna har en finna på hakan eller är lite mulligare än alla andra. det är ju inte alla bilder som görs om men jävligt många, titta på bilderna högst upp av inlägget. hur många skulle egentligen inte vilja ha perfekt dockhud, inga finnar, inga påsar under ögonen eller va ärrfri i hela ansiktet. ganska fint men välkommen till verkligheten, ingen ser ut så och det vet nog alla men endå så ska man klaga på sin kropp. jag är inte heller helt förtjust i min kropp men det är det jag ska leva med i resten av mina förfopningsvis minst 80 år så varför inte va glad för det man har. gilla det man tycker lite extra om ännu mer och lägg tiden på de delar du gillar istället för de du inte gillar.
alla klagar, jag också, men jag försöker verkligen att inte göra det så ofta men ibland måste man få göra det. det här inlägget var inte så klagigt eller så utan det va mer bara för att jag tycker det är så jävla onödigt att man hela tiden ska tycka man är ful coh jämföra sig med sina kompisar eller nån annan. man är den man är och ju tidigare man accepterar det desto bättre för dig själv.
så sluta jämför er med varandra för det leder ingenstans. don't worry be happy. puss L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0